تبلیغات
مطالب روز پزشکی - چگونه به وضعیت و اندام قبل از بارداری خود برگردیم؟
 
مطالب روز پزشکی
درباره وبلاگ
نظرسنجی
سطح علمی این سایت چه جور است؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :



 

هر ساله افراد زیادی با پیروی از برنامه‌های غذایی موفق به کاهش وزن می‌گردند.در دوران حاملگی، هوس خوردن چیپس، شیرینی و… بیشتر می‌شود. ظاهراً بارداری زمانی برای پرخوری بدون احساس گناه است. در دوران بارداری شما وقت کمتری برای ورزش‌های جدی دارید. انرژی شما کمتر است و خواب شبانه شما نیز ناآرامتر است و همه اینها منجر به اضافه‌وزن دوران بارداری می‌شود.
پس از این که نوزاد متولد شد کم کردن وزن‌های اضافه اغلب مورد توجه قرار می‌گیرد.
با انجام اقدامات زیر می‌توانید به ظاهر قبلی خود بازگردید:

صبور باشید
لازم نیست که به سرعت وزن خود را کاهش دهید. خود را تحت فشار قرار ندهید؛ اما از انجام برنامه‌های مدوّن ورزشی نیز غافل نشوید. ورزش‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با وضعیت کنونی شما باشد.
به طور متوسط میزان مطلوب کاهش وزن برای این دوران، نیم کیلوگرم در هفته است که البته این روند باید ۳ هفته بعد از زایمان آغاز گردد.

به یاد داشته باشید که باید مراقب سلامت خود و نوزاد خود باشید
پیاده‌روی بهترین ورزشی است که می‌توانید انجام دهید.
می‌توانید کودک را در کوله‌پشتی یا چرخ دستی قرار داده و مسافت طولانی پیاده‌روی کنید.
شما می‌توانید همیشه پوشک بچه را در کیفی به همراه داشته باشید تا در حین پیاده‌روی ناچار به بازگشت به خانه نباشید.
اگر قبل از زایمان به دویدن و پرش علاقه‌مند بودید سعی کنید به تدریج به آمادگی قبلی برسید.
بغل کردن نوزاد نیز می‌تواند در سوزاندن بیشتر کالری به شما کمک کند.
از ورزش‌های اصولی و مناسب استفاده کنید.
ورزش‌ها و حرکاتی که در گذشته برای شما موثر واقع شده است را ادامه دهید و البته از انجام کارهایی که دوست ندارید بپرهیزید.

زمانی را به خود اختصاص دهید
خانم «م» که به تازگی صاحب فرزند شده است وظیفه مادر بودن را در صدر کارها قرار داده است. والدین خانم «م» از نگهداری بچه بسیار خوشحال هستند. آنها با انجام این کار به خانم «م» فرصت می‌دهند تا زمانی را به خود اختصاص دهد و به انجام برنامه های سلامت و کاهش وزن بپردازد. او همچنین در ساعات فراغت خود به انجام روش‌های استرس زدایی می‌پردازد. هر روز ورزش می‌کند. غذای سالم می‌خورد و بدین طریق احساس تعادل و توازن می‌کند.

عذر و بهانه نیاورید، به دنبال تغییر و تحول باشید
با هر تغییر در زندگی مثل ازدواج، تولد نوزاد و… شما نیز باید عادات مربوط با سلامت و تندرستی خود را تغییر دهید.
از تنبلی بپرهیزید و به انجام فعالیت‌های بدنی بپردازید.

پس از مدتی خانم «م» موفق به کاهش وزن می‌گردد. او احساس غرور می‌کند زیرا توانسته است وزن خود را به کمتر از دوران قبل از بارداری خود کاهش دهد. او بسیار خوشحال است و می‌گوید: روزی که توانستم یک بار دیگر حلقه ازدواجم را به انگشت کنم باشکوه‌ترین روز زندگی خود را تجربه کردم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 26 بهمن 1391
محمدحسن احمدپوربروجردی
سه شنبه 17 مرداد 1396 12:42 ق.ظ
Wonderful web site. A lot of helpful info here. I am
sending it to several pals ans additionally sharing in delicious.
And naturally, thanks for your sweat!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر