تبلیغات
مطالب روز پزشکی - چگونه با تغذیه مناسب از بیماری های قلبی جلوگیری کنیم؟
 
مطالب روز پزشکی
درباره وبلاگ
نظرسنجی
سطح علمی این سایت چه جور است؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

برنامه غذایی نامناسب یکی از عوامل مهم در بروز بیماری های قلبی عروقی است که تغییراتی در چربی خون را سبب می شود و در ابتلا به تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مطالعات نشان داده است جوامعی که از رژیم غذایی با کلسترول و چربی جامد کمتری برخوردارند، میزان بروز بیماری های قلبی عروقی کاهش یافته و به دنبال آن میزان چربی خون آنها نیز کمتر می شود.

رژیم غذایی نامناسب می تواند در ایجاد چاقی، افزایش چربی خون، دیابت و افزایش فشار خون موثر باشد. این عوامل زمینه ساز بروز بیماری های قلبی عروقی هستند.

بیماری های قلبی عروقی از مهم ترین عوامل مرگ و میر و از عمده ترین مشکلات بهداشتی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به شمار می روند. در ایران نیز سالانه حدود ۴۰ درصد مرگ و میر به بیماری های قلبی عروقی مربوط می شود.

برخی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند که از آنها به عنوان عوامل خطر نام برده می شود. فردی که حداقل دارای یکی از این عوامل خطر باشد آمادگی بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی خواهد داشت.

بر اساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، تغذیه نامناسب، فشار خون بالا، چربی خون بالا (کلسترول و تری گلیسرید)، استعمال سیگار، فشار روحی روانی، بی تحرکی، سن و جنس (مردان بالای ۴۵ سال، زنان بالای ۵۵ سال)، داشتن زمینه ارثی بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت از جمله عوامل خطر بروز بیماری های قلبی به شمار می روند.

برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی توجه به عواملی مانند کاهش مصرف گوشت های قرمز و تاکید بر مصرف گوشت های سفید مانند مرغ و ماهی لازم است.

همچنین توصیه می شود تا حد امکان از غذاهای سرخ شده و مصرف روغن های جامد، حیوانی و نباتی خودداری شود.

گنجاندن روغن های مایع مانند زیتون، کانولا، در برنامه غذایی روزانه، مصرف انواع مغزها مانند گردو، بادام، پسته، فندق و … به عنوان بخشی از چربی روزانه، کاهش مصرف نمک و فرآورده های غذایی شور، مصرف ماهی حداقل ۲ بار در هفته، محدود کردن مصرف غذاهایی مانند مغز، قلوه، کله و پاچه، استفاده از سیر و پیاز به عنوان طعم دهنده غذاها، مصرف شیر و فرآورده های کم چرب آن، استفاده از نان های سبوس دار و فرآورده هایی که از غلات سبوس دار تهیه می شوند نیز در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی موثرند.

همچنین دست کشیدن از غذا قبل از سیرشدن، افزایش مصرف سبزی و میوه در برنامه غذایی روزانه، مراجعه به موقع به پزشک و متخصص تغذیه به منظور بررسی وضعیت سلامت و تغذیه و پیروی از یک برنامه غذایی صحیح با توجه به ویژگی های فردی هر شخص، ورزش منظم و فعالیت بدنی روزانه و حفظ وزن بدن در حالت طبیعی در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی بسیار موثر است.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 26 بهمن 1391
محمدحسن احمدپوربروجردی
دوشنبه 27 شهریور 1396 12:49 ق.ظ
Hi there! I could have sworn I've been to this blog before but after checking through some
of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely glad I found it and I'll be bookmarking and checking back frequently!
شنبه 18 شهریور 1396 02:10 ب.ظ
I like the valuable info you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here regularly.
I am quite sure I'll learn many new stuff right here!
Best of luck for the next!
یکشنبه 15 مرداد 1396 08:41 ب.ظ
I do agree with all of the ideas you've introduced in your post.
They're really convincing and will definitely work.
Nonetheless, the posts are too brief for newbies.
Could you please lengthen them a little from subsequent time?
Thanks for the post.
شنبه 14 مرداد 1396 02:56 ب.ظ
Very good post. I absolutely love this website. Thanks!
دوشنبه 9 مرداد 1396 08:07 ق.ظ
Hurrah! Finally I got a web site from where I can truly get valuable facts regarding my study and knowledge.
پنجشنبه 9 خرداد 1392 09:21 ب.ظ
خیلی ممنون
پنجشنبه 26 بهمن 1391 10:25 ب.ظ
سلام

وبلاگ خیلی خوبی داری دوست داشتم اگه تمایل داداشته باشید تبادل لینک کنیم

من شما رو تو وبلاگ ثامن شارژ لینک میکنم : samencharge.blogfa.com

شما هم منو با نام ( خرید شارژ ایرانسل + شارژ جایزه ) به آدرس زیر لینک کنید
www.SamenCharge.ir

اگه لینکم کردید اطلاع بدید شما رو لینک کنم

ممنونم
محمدحسن احمدپوربروجردیسلام من شمارو لینک کردم
پنجشنبه 26 بهمن 1391 10:25 ب.ظ
سلام وب جالبی داری اگه خواستی خواننده بشی به ما سر بزن چون موزیک هایی که خوانندگان از روش میخونن فقط دست ماست
اگه میخواهید تبادل لینک هم میکنیم
برای تبادل لینک لینک خودتون رو تو قسمت تبادل لینک خودکار ما ثبت کنید
دوست داشتید میتونید تو انجمن هم فعالیت داشته باشید تا شما را به عنوان یکی از سران سایت انتخاب کنیم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر